Vivian Lagerwerf

Vak atelier 1 

              
Samengewerkt met: Melissa van der Meer
De opdracht was een voertuig maken met kosteloos materiaal. We moesten minimaal 3 verschillende assemblagetechnieken gebruiken. Het voertuig moest snelheid en/of kracht uitstralen. Hierna moesten we een storyboard maken voor een kort stop-motion filmpje. Wij hebben met  productieve werkvorm gewerkt. Hierbij hebben wij een elastiekje, een punaise, een lintje en een paperclip gebruikt als assemblagetechniek. 


_________________________________________________________________________________
Vak atelier 2 


Samengewerkt met: Anne van Alphen & Melissa van der Meer
Voor deze opdracht hebben wij een stop-motion filmpje gemaakt. Wij hebben er voor gekozen om plat te werken. In het filmpje moest een wedstrijd tussen de twee voertuigen plaats vinden. Er moest duidelijke kracht en/of snelheid te zien zijn. Wij hebben er voor gekozen om een verhaallijn in het filmpje te plaatsen.

Ontworpen beoordelingscriteria 


Storyboard 


_________________________________________________________________________________
Vak atelier 3

Samengewerkt met: - 

Bij dit vak atelier moesten we een vis boetseren die verschillende moderne punten had. Als techniek moesten we gebruik maken van het opblazen van de klei. Hierdoor is de klei in het geheel lichter, doordat je minder klei gebruikt en de binnenkant van het werkstuk dus uit lucht bestaat. 
Vanuit je met lucht gevulde klei bol moesten we een meetkundige vorm maken en vanuit hier een vis boetseren. 

Ik heb er voor gekozen om als meetkundig figuur een kegel te gebruiken. Hier uit heb ik een walvis geboetseerd. Deze walvis heeft als modern technisch aspect een iphone oplader als rugvin. Op de staart heb ik een structuur gemaakt met behulp van het rietje, zo vormde er kleine schubben. deze schubben gaan bij zijn hoofd steeds verder vervagen en worden vervangen tot kleine streepjes (gemaakt met een mesje), ook deze vervagen langzaam. 




_________________________________________________________________________________

Vak atelier 4

Samengewerkt met: Annabel Derwort & Tessa Deighton
Bij dit vakaterlier moesten wij een kunst stuk vinden uit de klassieke tijd. Met dit kunstwerk moesten wij 10 foto's maken en deze foto 's een andere achtergrond, kleur, intentie geven.
Wij hebben gekozen voor de Mona Lisa. 
 
Mona Lisa
(1503 of 1506)




10 keer de Mona Tessa in verschillende stijlen

Bij dit vakatlier moesten wij drie schilderijen zoeken bij de volgende tijden: klassieke tijd, moderne tijd en postmoderne tijd. Wij hebben gekozen voor onstannde schilderijen en hierbij een korte kenmerk samenvatting gegeven.
Mona Lisa
(1503 of 1506)
Tijdvak: ontdekkers en hervormers
Klassieke kunst
Leonardo Davinci
Kernmerken: gedetailleerd, anatomische corerct en natuurgetrouw
Les demoiselles d'Avignon
(1907)
Tijdvak: Tijd van wereldoorlogen
Moderne kunst
Pablo Picasso
Kenmerken: abstract, expressie en experimenteel
Marilyn Diptych

(1962)
Tijdvak: computers en televisie
Postmoderne kunst

Andy Warhol
Kenmerken: massacultuur, vernieuwde techniek (zeefdruk) en figuratief

_________________________________________________________________________________

Vak atelier 5

In dit vakatelier hebben wij zoveel mogelijk technieken gebruikt om een stilleven na te maken. Hieronder zijn de resultaten van mijn verschillende technieken. 





Spattechniek

krijt 

waterverf 

houtskool

wasco met schroef krassen


_________________________________________________________________________________

Vak atelier 6

Samengewerkt met: Melissa van der Meer & Annabel Derwort

In dit vakatelier hebben wij bij het prentenboek: 'De koning bakt een huis' twee beeldende vorming opdrachten gemaakt. 


De eerste opdracht is het kleien van een pot zoals blootpad dit altijd deed. Hierin moeten de leerlingen een textuur maken met verschillende voorwerpen die zij kunnen vinden.



De tweede opdracht is het maken van een taart voor de verjaardag van de Koning. De verjaardagstaart moet veel kleur bezitten en kan gemaakt worden met vliegerpapier. De leerlingen moeten van alle los gescheurde stukjes, één geheel proberen te maken. 



_________________________________________________________________________________

Vak atelier 8


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten