Lars van der Weg

De eerste les BV:
een vroem vroem maken van kosteloos materiaal.


Samen met: Wesley Schönherr
-------------------------------------------------------------------------------------

De tweede les BV:
een stopmotion filmpje maken met de vroem vroem.


Samen met: Gaby Bernadina, Arzu Kavrayici en Wesley Schönherr

-------------------------------------------------------------------------------------

De vierde les BV:






Klassiek
1: De stijl van schilderen qua kleurgebruik en het tijdperk van uitbrengen.
2: Het geeft een duidelijk beeld van de werkelijkheid en emoties.

Modernistisch
1: Het experimenteren met afstand, diepte en werkelijkheid.
2: Surrealistisch vanwege onwerkelijke beelden samengevoegd met werkelijkheid en abstractie.

Postmodernisme









1: Het in twijfel trekken van de waarheid.
2: Historische stijlelementen uit verschillende perioden met als doel herkenning van de wereld.

 Len van der Velden, Wesley Schönherr en Lars van der Weg
  

------------------------------------------------------------------------------------

 De Vijfde les BV:




In deze les moesten we met verschillende materialen en manieren een stuk fruit namaken.
Dit zijn 5 soorten Peren.

------------------------------------------------------------------------------------

De Zesde les BV:

Dit zijn onze zelfgemaakte monsters. 
De bovenste is gemaakt van papier, met onze handen.
De onderste is een touw wol met oogjes erop.
Ze hebben allebei (nog) geen naam.

Samengewerkt met Len van der Velden, Wesley Schönherr en Lars van der Weg
------------------------------------------------------------------------------------

De Zevende les BV:
 
Dit was les 7, hier moesten we met houtskool kubussen tekenen & een mannetje maken uit klei.
Dit zijn mijn resultaten.

Lars van der Weg.

------------------------------------------------------------------------------------

De achtste BV:



Dit is fase 1 (krabbelfase) omdat... je ziet verschillende bewegingen uit de schouder/elleboog. veel gekras.


Dit is fase 2a omdat.. verschillende aspecten qua kleuren en vormen die door elkaar heen lopen in een plattegrond. 
Dit is fase 2b omdat... de tekening meer contouren heeft en veel verschillende kleuren in 1 afbeelding. 


Samengewerkt met Len van der Velden, Demi Janson en Lars van der Weg.  />


de negende les bv:

kijkvragenformuleren.
/>


Wij hebben de volgende soorten vragen in deze tekening verwerkt:
- Startvragen
- Onderzoeksvragen
- Analyse vragen
- Speculatieve vragen
- Vragen die leiden tot een oordeel


logootjeLESVOORBEREIDINGSFORMULIER
STUDENT: Lars van der Weg en Len van der Velden                                                  PABOKLAS
Plv1e
STAGEBEGELEIDER                                                                                                  

STAGEGROEP
middenbouw
LESACTIVITEIT
Beeldende Vorming
STAGESCHOOL

MENTOR
DATUM

LESDUUR

STARTPUNT VAN VOORBEREIDING
BEGINSITUATIE


Beeldend vermogen: gecodeerde werkelijkheid

Ontwikkelingsfase:
LESDOEL(EN)

Beeldend doel:
Dieren herkennen vanuit mozaïk.
Technisch doel:
Maak een dier vanuit schuimrubber.
EIGEN LEER-
DOEL(EN)
Een digitale les maken



FASE
LEERACTIVITEIT
DID. WERKVORMEN
MATERIALEN
ORIENTATIE /
RECEPTIE

tijdsduur:
Beeldcultuur:
Animatiefilm laten zien van caroline.



Beeldbeschouwen:
Startvragen.:
Wie kent dit filmpje?

Onderzoeksvragen:
Analyse vragen
Speculatieve vragen
Vragen wat leidt tot een oordeel.


Presentatie
UITVOERING/
PRODUCTIE

tijdsduur:

Beeldend probleem:
Een stopmotionfilm maken met schuimrubbers in de vorm van een dier


Beeldaspecten:
Met schuimrubbers twee dieren maken.
Bewegende dieren
Mozaieken


Werkproces(sen):
Dieren bedenken(3 tot 5) en maken met mozaïek rubber.
Stopmotion film met mozaïek


Instructie techniek:
Hoe beweeg je dieren in een stopmotion. (voorbeeld)
Dieren geleidelijk uit beeld laten verdwijnen.
Dieren laten bewegen doormiddel van verplaatsing 


Beeldende middelen
AFSLUITING /
REFLECTIE

tijdsduur:

Presentatievorm:

Nabeschouwing:
Terugblik wat zag je? Geef elkaar tips en tops. (kindniveau)
Beoordelingscriteria:
Wat zijn de verschillen met wat de eisen moesten zijn en het eindproduct.
(productbeoordelingsniveau)

Rubric




Samengewerkt met Len van der Velden & Lars van der Weg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten