een vroem vroem maken van kosteloos materiaal.
Samen met: Wesley Schönherr
-------------------------------------------------------------------------------------
De tweede les BV:
een stopmotion filmpje maken met de vroem vroem.
Samen met: Gaby Bernadina, Arzu Kavrayici en Wesley Schönherr
-------------------------------------------------------------------------------------
De vierde les BV:
Klassiek
1: De stijl van schilderen qua kleurgebruik en het tijdperk
van uitbrengen.
2: Het geeft een duidelijk beeld van de werkelijkheid en
emoties.
Modernistisch
1: Het experimenteren met afstand, diepte en werkelijkheid.
2: Surrealistisch vanwege onwerkelijke beelden samengevoegd
met werkelijkheid en abstractie.
Postmodernisme
1: Het in twijfel trekken van de waarheid.
2: Historische stijlelementen uit verschillende perioden met
als doel herkenning van de wereld.
Len van der Velden, Wesley Schönherr en Lars van der Weg
------------------------------------------------------------------------------------
Dit zijn 5 soorten Peren.
------------------------------------------------------------------------------------
Dit zijn onze zelfgemaakte monsters.
De bovenste is gemaakt van papier, met onze handen.
De onderste is een touw wol met oogjes erop.
Ze hebben allebei (nog) geen naam.
Samengewerkt met Len van der Velden, Wesley Schönherr en Lars van der Weg
------------------------------------------------------------------------------------
De Zevende les BV:
Dit was les 7, hier moesten we met houtskool kubussen tekenen & een mannetje maken uit klei.
Dit zijn mijn resultaten.
Lars van der Weg.
------------------------------------------------------------------------------------
Dit is fase 1 (krabbelfase) omdat... je ziet verschillende bewegingen uit de schouder/elleboog. veel gekras.
Dit is fase 2a omdat.. verschillende aspecten qua kleuren en vormen die door elkaar heen lopen in een plattegrond.
Dit is fase 2b omdat... de tekening meer contouren heeft en veel verschillende kleuren in 1 afbeelding.
Samengewerkt met Len van der Velden, Demi Janson en Lars van der Weg. />
de negende les bv:
kijkvragenformuleren.
/>
Wij hebben de volgende soorten vragen in deze tekening verwerkt:
- Startvragen
- Onderzoeksvragen
- Analyse vragen
- Speculatieve vragen
- Vragen die leiden tot een oordeel
LESVOORBEREIDINGSFORMULIER
STUDENT: Lars van der Weg en Len van der
Velden
PABOKLAS
Plv1e
STAGEBEGELEIDER
|
STAGEGROEP
middenbouw
LESACTIVITEIT
Beeldende
Vorming
|
STAGESCHOOL
MENTOR
|
DATUM
LESDUUR
|
STARTPUNT VAN VOORBEREIDING
|
|
BEGINSITUATIE
|
Beeldend vermogen: gecodeerde werkelijkheid
Ontwikkelingsfase:
|
LESDOEL(EN)
|
Beeldend doel:
Dieren herkennen vanuit mozaïk.
Technisch doel:
Maak een dier vanuit schuimrubber.
|
EIGEN
LEER-
DOEL(EN)
|
Een
digitale les maken
|
FASE
|
LEERACTIVITEIT
|
DID.
WERKVORMEN
|
MATERIALEN
|
ORIENTATIE
/
RECEPTIE
tijdsduur:
|
Beeldcultuur:
Animatiefilm laten zien van caroline.
Beeldbeschouwen:
Startvragen.:
Wie kent dit filmpje?
Onderzoeksvragen:
Analyse vragen
Speculatieve vragen
Vragen wat leidt tot een oordeel.
|
Presentatie
|
|
UITVOERING/
PRODUCTIE
tijdsduur:
|
Beeldend probleem:
Een stopmotionfilm maken met schuimrubbers in
de vorm van een dier
Beeldaspecten:
Met schuimrubbers twee dieren maken.
Bewegende dieren
Mozaieken
Werkproces(sen):
Dieren bedenken(3 tot 5) en maken met mozaïek
rubber.
Stopmotion film met mozaïek
Instructie techniek:
Hoe beweeg je dieren in een stopmotion.
(voorbeeld)
Dieren geleidelijk uit beeld laten
verdwijnen.
Dieren laten bewegen doormiddel van
verplaatsing
|
Beeldende middelen
|
|
AFSLUITING
/
REFLECTIE
tijdsduur:
|
Presentatievorm:
Nabeschouwing:
Terugblik wat zag je? Geef elkaar tips en
tops. (kindniveau)
Beoordelingscriteria:
Wat zijn de verschillen met wat de eisen
moesten zijn en het eindproduct.
(productbeoordelingsniveau)
|
Rubric
|
Samengewerkt met Len van der Velden & Lars van der Weg.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten