De eerste les mochten we een Racemonster maken. Deze moest wel aan twee assemblage technieken voldoen. Ten eerste moest hij Groot zijn. Je moest het idee krijgen dat hij stoer en sterk was. Ten tweede moest hij eruit zien alsof hij heel snel kon. Je moest deze illusie wekken.
Ik heb deze opdracht samen met Ymke gedaan.
les 2
In deze les moesten we ons voertuig samen met het voertuig van een ander team gaan verwerken in een stop-motion filmpje. In dit filmpje moesten een aantal dingen voorkomen:
-Er moest snelheid gecreeerd worden
- er moest een crash zijn
- er moest een strijd zijn
- er moest een duidelijk begin, midden en eind aan zitten.
hieronder ons resultaat.
les 3
Bij deze les gingen we kleien maar was ik er niet.
les 4
Deze les hebben we met verschillende materialen gewerkt. We moesten steeds stil leven maken maar niet de standaard versie. We moesten er een eigen versie van maken. Ook hebben we met licht en donker gewerkt. Hieronder de resultaten
les 5
In deze les moesten we van een oud schilderij op een nieuwe manier uitbeelden. Deze opdracht heb ik samen met Ymke uitgevoerd. Wij kozen voor de Mona Lisa van Leonardo Da Vinci.
We hebben hiervoor vanuit verschillende punten foto's gemaakt. Verder hebben we ook met licht en donker en andere kleuren gewerkt en hebben we moderne versies gemaakt zoals het bellen en de selfie. Hieronder het resultaat.
Verder moesten we van elke tijd een schilderij opnoemen en erbij vertellen waarom hij in deze tijd hoort.
klassiek
het laatste avondmaal- Leonardo Da Vinci
Is in opdracht van de kerk gemaakt, Dit is een kenmerk omdat in die tijd alleen rijke burgers en de kerk zoveel geld hadden om zoiets te laten maken.
Verder zie je een afbeelding van een bijbelverhaal. Dit is ook een kenmerk want er werden veel bijbelverhalen afgebeeld in die tijd.
modern
Victory Boogie Woogie- Piet Mondriaan
De manier van schilderen is een kenmerk omdat hij tape gebruikte voor dit schilderij. Een hele andere manier van werken want past bij die tijd.
Verder is een kenmerk dat het niet natuurgetrouw is maar abstract. Dit is ook nieuw voor die tijd.
post modern
Relativity- Escher
Een kenmerk van deze tijd is shokeren van de consument. En dit is wat Escher deed met zijn schilderij door iets te tekenen wat aan de ene kant logisch lijkt en aan de andere kant juist heel onlogisch lijkt.
Een tweede kenmerk van deze tijd is entertainment. Er lang naar kunnen kijken en steeds wat anders zien. dit zie je ook in Escher's schilderij.
les 6
Deze les was de kleuter les. We hebben geoefend met allerlei materiaal. Daarna moesten we onze eigen les voorbereiden en deze ook uitvoeren. hierbij moest een prentenboek centraal staan. Verder moesten er instructie foto's gemaakt worden en foto's van het eind resultaat.
Deze opdracht deed ik samen met Ymke en Laura.
Wij kozen voor het boek: Rupsje Nooit genoeg.
Onze opbouw van de les was:
Opening:
- nacht in het boek, dag in het boek. contrast=dansje doen met zijn alle.
- de rups heeft honger, eet een hele week fruit= doos met fruit erin.
- rupsje eet veel snoep, buikpijn= gesprek met de klas, hebben jullie wel eens buikpijn?
- cocon= cocon tekenen met cirkels van wasco
- vlinder= vlinder maken door te scheuren en te plakken met speciaal papier en behanglijm.
hieronder de resultaten.
les 7
Deze les hebben we geleerd over het beeldend probleem. Ik heb deze les in mijn eentje gewerkt.
Eerst moesten we een kubus tekenen. Deze was niet goed in verhouding dus moesten we hem goed tekenen met lijnen. We moesten ook een grappige kubus tekenen. Hieruit kwam het resultaat dat ik een stereotype kubus teken. Hiervan staan foto's hieronder.
We hebben hierna een beeldje gekleid die in verhouding moest zijn. Hierbij moesten we ook een matrix invullen.
Beeldend doel: vorm, verhouding, expressie en eventueel textuur.
Technisch doel: klei bewerken vanuit 1 bol.
Deze staan hieronder
les 8
Deze les heb ik samen gewerkt met Ymke en Britt.
Deze les hebben we het gehad over het beeldend vermogen. We hebben bij elke kindertekening begrippen gekoppeld die bij de stof van het beeldend vermogen horen.
les 6
Deze les was de kleuter les. We hebben geoefend met allerlei materiaal. Daarna moesten we onze eigen les voorbereiden en deze ook uitvoeren. hierbij moest een prentenboek centraal staan. Verder moesten er instructie foto's gemaakt worden en foto's van het eind resultaat.
Deze opdracht deed ik samen met Ymke en Laura.
Wij kozen voor het boek: Rupsje Nooit genoeg.
Onze opbouw van de les was:
Opening:
- nacht in het boek, dag in het boek. contrast=dansje doen met zijn alle.
- de rups heeft honger, eet een hele week fruit= doos met fruit erin.
- rupsje eet veel snoep, buikpijn= gesprek met de klas, hebben jullie wel eens buikpijn?
- cocon= cocon tekenen met cirkels van wasco
- vlinder= vlinder maken door te scheuren en te plakken met speciaal papier en behanglijm.
hieronder de resultaten.
les 7
Deze les hebben we geleerd over het beeldend probleem. Ik heb deze les in mijn eentje gewerkt.
Eerst moesten we een kubus tekenen. Deze was niet goed in verhouding dus moesten we hem goed tekenen met lijnen. We moesten ook een grappige kubus tekenen. Hieruit kwam het resultaat dat ik een stereotype kubus teken. Hiervan staan foto's hieronder.
We hebben hierna een beeldje gekleid die in verhouding moest zijn. Hierbij moesten we ook een matrix invullen.
Beeldend doel: vorm, verhouding, expressie en eventueel textuur.
Technisch doel: klei bewerken vanuit 1 bol.
Deze staan hieronder
les 8
Deze les heb ik samen gewerkt met Ymke en Britt.
Deze les hebben we het gehad over het beeldend vermogen. We hebben bij elke kindertekening begrippen gekoppeld die bij de stof van het beeldend vermogen horen.
Bij de volgende opdracht moesten we een mensfiguur uit ons hoofd tekenen. Hier kregen we kort de tijd voor. Daarna moesten we kijken of de verhoudingen klopten. Dit was bij niet het geval. De tekening zie je hieronder.
Daarna moesten we een klasgenoot natekenen. Hier kregen we 20 minuten voor. Hierbij moest je weer rekening houden met verhoudingen. Hieronder de tekening.
les 9
Deze les hebben we het gehad over beeldbeschouwing.Ik heb samengewerkt met Jantine en Irene. We hebben bij de tekening hieronder verschillende vragen gesteld. Deze kun je aanklikken in de tekening. De vragen zijn:
1. startvragen
2. onderzoeksvragen
3. analysevragen
4. speculatieve vragen
5. conclusievraag
5. Hoe zou je dit beeld samenvatten?
Verder hebben we de eindopdracht van beeldende vorming uitgevoerd. Deze heb ik ook met Irene en Jantine gedaan.
We hebben gekozen voor de circus opdracht waarbij een een stop-motion film moesten maken. Deze en het lesvoorbereidingsformulier wat erbij hoort vind je hieronder.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten